Infolinia konsumencka

O infolinii

Masz problem z zakupionym towarem lub usługą? Skontaktuj się z naszą infolinią konsumencką, aby uzyskać bezpłatną pomoc prawną. Nasi prawnicy są tutaj, aby pomóc Ci rozwiązać Twoje problemy konsumenckie.

Numery infolinii konsumenckiej

  • 801 440 220,
  • 222 66 76 76 (opłata wg taryfy operatora).

Godziny pracy infolinii

Infolinia jest czynna w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10:00 do 18:00.

Jak możemy Ci pomóc?

Nasi prawnicy mogą:

  • udzielić praktycznych i bezstronnych porad, jak rozwiązać Twój problem konsumencki,
  • poinformować Cię o przysługujących Ci prawach w danej sytuacji.

Czego nie możemy zrobić

  • złożyć skargi za Ciebie,
  • podjąć działań prawnych w Twoim imieniu.

Przykładowe sprawy, w których możemy pomóc

  • kupiony towar jest wadliwy i chcesz złożyć reklamację,
  • usługodawca nie wywiązuje się z umowy,
  • przedsiębiorca odrzuca Twoją reklamację,
  • masz konflikt z bankiem, ubezpieczycielem, dostawcą energii elektrycznej, dostawcą usług telekomunikacyjnych lub biurem podróży,
  • sprzedawca nie odpowiada na Twoją reklamację, choć minęło już 14 dni od jej złożenia,
  • chcesz zrezygnować z umowy, która została przez Ciebie niedawno zawarta,
  • sprzedawca odrzucił Twoją reklamację, twierdząc, że towar zepsuł się z Twojej winy,
  • ubranie kupione przez internet okazało się za małe i nie wiesz, czy możesz je zwrócić.

Co przygotować przed skontaktowaniem się z infolinią?

Aby nasi prawnicy mogli udzielić Ci jak najbardziej adekwatnych porad, przygotuj długopis, papier oraz następujące informacje:

  • krótkie szczegóły dotyczące Twojego problemu (kiedy zapłaciłeś za produkt lub usługę, ile zapłaciłeś, jaką formę płatności wybrałeś, czy zakup był dokonany w sklepie czy online),
  • nazwisko i adres sprzedawcy lub handlowca,
  • co zrobiłeś do tej pory, aby rozwiązać problem.

Kto może skorzystać z porad?

Każdy konsument w Polsce, który ma problem z kupionym towarem lub usługą, może skorzystać z naszych porad. Zgodnie z polskim prawem, konsument to każda osoba fizyczna, która nabywa towar lub usługę od przedsiębiorcy w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Porady są bezpłatne

Porady są bezpłatne, płacisz jedynie za połączenie telefoniczne.
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać pomoc i rozwiązanie swojego problemu konsumenckiego.

Zasady współpracy i wzajemnego szacunku

Nasi prawnicy mają prawo wykonywać swoją pracę w atmosferze wzajemnego szacunku. Rozumiemy, że Twoja sytuacja może być stresująca i możesz być sfrustrowany, ale nasi konsultanci mają prawo wykonywać swoją pracę w spokoju.

Oto przykłady zachowań, których nie będziemy tolerować:

  • używanie wulgaryzmów,
  • obraźliwy język,
  • dyskryminacja, na przykład rasizm, seksizm czy homofobia,
  • przemoc lub grożenie przemocą.

Poinformujemy Cię również, jeśli zajmujesz nieproporcjonalnie dużo czasu, co może uniemożliwić nam pomoc innym osobom. Na przykład, jeśli:

  • powtarzasz ten sam problem, gdy już Ci pomogliśmy lub nie możemy pomóc bardziej,
  • nalegasz na rozmowę z konkretnym pracownikiem lub kontaktujesz się z wieloma pracownikami, próbując uzyskać inny rezultat,
  • ciągle zmieniasz temat lub poruszasz niezwiązane kwestie,
  • żądasz pomocy w sprawach, które nie mieszczą się w naszych kompetencjach.

Jeśli pojawią się wyżej wymienione sytuacje, poprosimy o zmianę podejścia, ale jeśli problemy będą się powtarzać, możemy:

  • pomóc tylko w wybranych kwestiach,
  • ograniczyć czas trwania rozmowy telefonicznej,
  • zakończyć rozmowę.

Prosimy o przestrzeganie tych zasad, abyśmy mogli skutecznie pomagać wszystkim konsumentom. Dziękujemy za zrozumienie i współpracę.